Street Shoot 27 August 2016

Today – yet again I took my Leica camera out. I dropped it the other day in Penang, and hoping that there are no impact to the optics. I think there is but I am not particularly sure. I need to test it a bit more. Sigh. This is going to cost me hell a lot of money if I were to repair this camera. I am not really sure – is it because the shutter speed is too low that I don’t get sharp images. But of course at 1/30 – I am definitely not going to get sharp photos. I guess tomorrow I need to change my shutter speed to 1/125 and 1/250 and see how that turns up. Anyway – here are the shots from today.

Hari ini – saya sekali lagi membawa kamera saya keluar. Saya telah menjatuhkan kamera di Penang beberapa hari lalu, dan mengharap tiada impak kepada optik kamera. Saya tidak pasti. Saya hendaklah terus membuat kajian lanjut. Sign. Ini akan mengenakan saya dengan kos yang tinggi jika saya hendak membaiki kamera ini. Saya tidak pasti jika gambar goyang adalah kerana “shutter speed” terlalu lambat yang membuatkan saya tidak mendapat imej yang tajam. Tetapi pada 1/30 – saya memang tidak akan mendapat imej yang tajam. Saya rasa – esok yang akan tukar “shutter speed” kepada 1/125 dan 1/250 dan melihat imej. Sila lihatlah gambar-gambar dari hari ini.

 

Note: I am trying to improve my Malay – as such I will be trying to provide the blog post in two languages, as much as I can. As it is now, I am not even have time to post pictures!

Scroll Up